23. ledna 2011

Requiem za Vrbou

Když na přelomu jara a léta 2010 Alex Juchelka zavřel Vrbu, nevyvolalo to vůbec žádnou pozornost. Přesto si obě diskussní fora (Sprcha i Vrba) zaslouží vzpomínku a připomenutí chrolonogie.

Sprcha měla tato stadia:
  1. blog Jeny/JK (2002)
  2. předpotopní Sprcha (od ledna 2003 do července 2003)
  3. popotopní Sprcha (od září 2003 do června 2005)
  4. porozkolní Sprcha (od srpna 2005 do ledna 2006)
  5. skomírající Sprcha (od ledna 2006 do ledna 2010)
Nástupci Sprchy/Vrby jsou individuální blogy:
  • Sprchy:
  1. Nová Sprcha (od 22. 3. 2010)
  2. Starý pán: Po potopě
  3. Cnemo: Nautilus, o kterém LW referrovala 18. srpna 2008
  4. AndyO (jen pro zvané)
  5. Tomáš Pecina: Slepecká hůl
  6. Tomáš Pecina: Παραγραφος
  • Vrby:
  1. Guy Peters: Lucerna wikipedie
  2. Kníže Potěmkin/JzP: Discussion speed, který částečně parasituje na LW.
  3. Astr: Astr live
Updated.

13 komentářů:

  1. Moje blogy nejsou nástupcem Sprchy, ale LW; to, že LW dosud nezanikla, je jen málo podstatný detail, rozhodně ale nemůžete spojovat moje působení na Sprše se vznikem blogů, jestliže mezi ukončením prvého a druhým uplynulo několik let.

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak se domnívám, že máte chybně pád: requiem za koho/co, ne za kým/čím.

    OdpovědětVymazat
  3. No, já také moc nevím, jakou paralelu vidí GP mezi Sprchou a Potopou. Jistě nám to tu moc hezky vysvětlí, ale nemůže to být nic jiného než jeho bludy.

    Ve skutečnosti je totiž Potopa nástupcem něčeho úplně jiného, o čem GP nemá ani tušení.

    OdpovědětVymazat
  4. Podstatné pro mne bylo, že jste nikdy nebyl Vrbař; proto jste ve škatulce Sprchařů.

    ad morfologie. Je to možné; nadpisy však bohužel nejdou opravit tak, aby se změnil i hluboký odkaz.

    OdpovědětVymazat
  5. Ono to sice není důležité, vpGP, ale pokud tím, že jsem nebyl Vrbař, myslíte to, že jsem v určitou dobu na Vrbu nepsal (protože někdy jsem na ní i psal), bylo by dobré si uvědomit, že v tu dobu jsem nepsal nikam, všechny ty události se ke mně dostaly až ex post.

    Především myslím, že odvozovat následnictví něčeho na tom základě, na kterém to činíte Vy, je hodně násilné. Myslím, že tomu virtuálnímu životu přičítáte příliš velkou důležitost.

    OdpovědětVymazat
  6. Vy jste někdy na Vrbu psal, PT Starý pane? Kdy?

    Já tomu nepřikládám extra velkou důležitost; je to jen třídění, nic víc.

    OdpovědětVymazat
  7. Alternativní klassifikace bloggerů:

    1. ti kteří psali na Sprchu
    2. ti kteří upravují šablonu
    3. ti se kterými Peters mluví, ale Pecina ne
    4. ti kteří používají Wordpress
    5. ti kteří byli ve Vídni
    6. ti kteří používají klassický pravopis

    OdpovědětVymazat
  8. Jezovče, Vaše klassifikace mi připomíná čínskou nebo japonskou encyklopedii, o níž psal tuším Feynman.

    OdpovědětVymazat
  9. "Čínskou", a i když ji Feynman asi někde cituje autorem je Borges.

    A když si to teď po sobě čtu, moc se mi ta parafráze nepovedla, je to oproti originálu dost suché a nenápadité.

    OdpovědětVymazat
  10. Pokud mám Vaši poznámku, Guyi, chápat tak, že je zrcadlení LW na DoS již redundantní, nechám JarduBota klidně uložit ke spánku. DoS jsem vždycky chápal jako doplněk a nikoliv "částečného parazita".

    OdpovědětVymazat
  11. Spíš Borgesovu taxonomii, o níž jsem se zmiňoval v Deníčku.

    OdpovědětVymazat
  12. Pokud mám Vaši poznámku, Guyi, chápat tak, že je zrcadlení LW na DoS již redundantní
    To nedokážu posoudit. Pokud tady místo kommentářů k věci bude žvanění Nezvědavců, je možné, že diskussi opět omezím.

    nechám JarduBota klidně uložit ke spánku.
    Děkuji, to bych ocenil.

    OdpovědětVymazat
  13. Spíš Borgesovu taxonomii, o níž jsem se zmiňoval v Deníčku.
    Velice děkuji, nemohl jsem to najít.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>